Zij mochten hiervoor voluit improviseren. Na een losmaakoefening (beluister onderstaand geluidsfragment) om de eerste toneelvrees weg te nemen gingen de ongeveer twintig aanwezigen helemaal uit hun dak. In zes groepjes, met pruiken en ander verkleedspul, presenteerden zij de op die middag uitgedachte reclamespotjes voor het Flexbureau. De jury, bestaande uit de drie dames van het Flexbureau, besloot na ampel beraad dat het ‘spotje’ Relax, daar is de flex de grappigste was, maar ze eigenlijk allemaal winnaars waren!
De middag werd afgesloten met een vrolijke en gezellige borrel. Op naar de derde Flexmiddag (juni 2015)!
Flexbureau, (026) 483 32 61, flexbureau@propersona.nl
Er is regelmatig contact met het secretariaat en intakers om het verloop en eventuele knelpunten bespreken. Van de cliënten die worden ingeschreven in het digitale platform gaat nu zo’n 55 procent daadwerkelijk aan de slag. ‘Ik zie veel enthousiasme binnen de organisatie om eHealth te integreren in de zorg,’ aldus Wiede, ‘dat geeft energie om verder te gaan met het ontwikkelen en implementeren van eHealth, zodat meer cliënten ervan kunnen profiteren.’
Samenwerking
Samen met zes andere GGZ-instellingen heeft Pro Persona donderdag 28 augustus een intentieverklaring ondertekend tot nauwere samenwerking en kennisdeling op het gebied van digitale zorg. De instellingen kunnen nu elkaars behandelmodules toeschrijven naar de eigen praktijk en er start een onderzoek naar de patronen van cliënten en behandelaars in het systeem. Hierin wordt nauw samen gewerkt met de Universiteit Twente.
Met de slogan ‘Veiligheid maken we samen’ sluit Pro Persona van 6 tot en met 13 oktober aan bij de landelijke Week van de Veiligheid. Er zullen dan diverse initiatieven worden ontplooid om dit thema onder de aandacht te brengen, met als doel om medewerkers én cliënten bewust te maken van hun eigen rol en verantwoordelijkheden als het gaat om veiligheid. Purper Online polste alvast de stemming binnen Pro Persona.